Mistral, storm, bliksem, leegstand, uitpuilende brievenbus, schade, vandalisme, lekken,..... wij zijn ter plaatse om tijdig in te grijpen.
Bij bezoek van uw woning zijn volgende zaken standaard inbegrepen :
- Visuele controle, binnen en buiten, van de woning op gebreken, lekkage, calamiteiten, …
- Visuele controle naar sporen van schade ten gevolge van storm, blikseminslag, Mistral, vandalisme, inbraak of poging tot.
- Bij inbraak of poging tot, wordt aangifte gedaan bij de plaatselijke politie of gendarmerie en wordt uw verzekeringsmakelaar verwittigd.
- Verluchten van de volledige woning zodat schimmelvorming door condensatievocht vermeden of beperkt wordt. Doorspoelen van de toiletten en waterleidingen om geurhinder te vermijden.
- Opnemen en noteren van de tellerstanden van zowel elektriciteit, water als gas zodat mogelijk verlies geconstateerd wordt en naderhand opgespoord en hersteld. Deze dienst vermijdt onverwachte en soms zeer hoge nutteloze energiekosten. Bijkomend wordt de kilometerteller van ter plaatse aanwezige voertuigen genoteerd.
- Controle op uitspringen van verliesstroomschakelaars en automatische zekeringen opdat defecten kunnen geconstateerd worden. Controle op lekken van radiatoren, kranen.
- Legen van de brievenbus, verwijderen van overbodige reclamefolders en doorsturen van officiële post. Zodoende worden geen betalingen van officiële zaken te laat uitgevoerd en puilt de brievenbus niet uit waardoor duidelijk blijkt dat de woning tijdelijk leeg staat.
- Controle op de staat van de beplanting en het gazon. Checken van de bevestiging van het dekzeil op het zwembad.
- Checken van de werking van de filterinstallatie van het zwembad en bijstellen van de tijdschakelaar indien nodig.
- Controle op de juistheid van agenda's die klusjesmannen-/vrouwen moeten tekenen voor hun diensten.
Onze werkwijze :
De agenda van de bezoeken wordt in samenspraak met de eigenaar vastgelegd in functie van de frequentie van de bezoeken en de behoeftes van de controle.
De controles vallen op wisselende dagen, een vast schema is immers te snel gekend door ongewenste bezoekers.
Aan de hand van een checklist worden alle bovenvermelde zaken uitgevoerd en genoteerd. Na elk bezoek ontvangt u per mail een verslag met digitale foto's.
Indien wij schade constateren en zelf in staat zijn het probleem binnen maximaal 2 werkuren op te lossen, zullen wij onmiddellijk optreden om verdere schade te beperken/vermijden & om verplaatsingskosten uit te sparen ( tenzij anders is overeengekomen ).
Gaat het om grotere werken dan vragen wij steeds voorafgaandelijk akkoord om deze te laten uitvoeren door beroepsmensen of door onszelf.
Bijkomende diensten :
- Aanschakelen van verwarmingsinstallatie bij kans op vorst.
- Uitschakelen van verwarmingsinstallatie na vorstgevaar
- Diensten op vraag van de klant
Copyright © 2006 Webgids bvba
webmaster : info@provence-gardiennage.be
www.provence-gardiennage.be
www.vakantie-provence.be
www.vakantiewoning-provence.be
www.holiday-directly.com